O novi okrožnici, ki jo je sveti oče podpisal danes, sta spregovorila tudi pomožni milanski škof Paolo Martinelli OFMCap, nekdanji ravnatelj Frančiškanskega inštituta duhovnosti na Papeški univerzi Antonianum, in jezuit p. Luigi Territo s Papeške teološke fakultete za južno Italijo.
Msgr. Martinelli: Pomen podpisa okrožnice v Assisiju
Škof Martinelli je najprej poudaril pomen dejstva, da je sveti oče okrožnico Vsi bratje podpisal v Asissiju: »Zelo simbolično je, da se okrožnica o bratstvu podpiše na kraju, kjer je sv. Frančišek začel z izkušnjo duhovnega življenja, v središču katerega je bilo prav zavedanje, da smo drug drugemu bratje. Če pogledamo druge okrožnice oz. dokumente papeža Frančiška, z lahkoto najdemo semena, ki so na nek način pripravila teren za temo okrožnice Vsi bratje. Evangelii gaudium, na primer, na nekaterih mestih govori o mistiki skupnega življenja, da smo med seboj pomešani, se srečujemo, ponudimo roko, se podpiramo in živimo odnos bratstva z vsemi ljudmi. Že ob pogledu na naslov nove okrožnice vidim globoko vez s temeljnim in programskim besedilom pontifikata papeža Frančiška, ki ga predstavlja apostolska spodbuda Veselje evangelija. Med seboj smo povezani, ker je v vsakem izmed nas prisoten Bog. Gre torej za mistiko, ki zna znotraj bratskih vezi zaznati Boga,« je še poudaril msgr. Martinelli.
P. Territo: Bratstvo je predvsem odgovornost
Tudi p. Territo vidi jasno povezavo med novo okrožnico in spodbudo Veselje evangelija, posebej na mestu, kjer papež govori o Cerkvi, ki se ne boji dati pobude, storiti prvega koraka: »Ne gre za vprašanje bratstva vzajemnosti, ampak za Cerkev, ki prva pristopi k bratom, ki išče oddaljene, ki gre na križišča cest, ki začrta določeno pot. V tem smislu je za papeža Cerkev kvas bratstva. Povezavo vidim tudi s spodbudo Amoris laetitia in okrožnico Laudato si', ki govorita o spremljanju celotnega človeštva, o zakonski ljubezni, ranjenih parih, spremljanju izključenih, skrbi za rane zemlje. Skratka, gre za idejo Cerkve, ki skrbi za celotno človeštvo. S krščanskega vidika bratstvo pomeni predvsem odgovornost; odločen, zavesten odgovor na način življenja, ki ga je pokazal Jezus. On nam je pokazal bratsko obličje Boga, ki je odprt, sprejema, ni moralističen. Gre tudi za odgovor na vprašanje v Prvi Mojzesovi knjigi: "Kje je tvoj brat? … Kaj si storil?". Ni naključje, da se tudi dokument iz Abu Dhabija začne z besedami "V imenu Boga … ". Ne v imenu družbenega sobivanja, miru, solidarnosti, ampak v imenu Boga. V krščanskem smislu gre torej za odgovor na klic po bratstvu.«