Več kot 50.000 vernikov se je danes, v sredo, 19. junija 2013, na trgu Sv. Petra udeležilo splošne avdience s papežem Frančiškom. Sveti oče je katehezo namenil Cerkvi kot Kristusovemu telesu ter pozval k edinosti. Drugi vatikanski koncil namreč trdi, da je Cerkev Kristusovo telo (Lumen gentium, 7).
Jezus nas je naredil kot svoje telo
Papež je katehezo začel s Savlovim spreobrnjenjem (Apd 9,4-5), ki se je nato imenoval Pavel in postal eden največjih evangelizatorjev. Savel je preganjal kristjane. Na poti v mesto Damask ga nenadoma obsije luč, pade na tla in sliši glas, ki mu pravi: »Savel, Savel! Zakaj me preganjaš?« Savel vpraša: »Kdo si, Gospod?«In glas mu odgovori: »Jaz sem Jezus, ki ga ti preganjaš.« Po papeževih besedah nam ta Pavlova izkušnja govori o globoki povezanosti med nami kristjani in Kristusom: »Ko je Jezus šel v nebo, nas ni zapustil sirot, ampak je z darom Svetega Duha povezanost z njim postala še večja. Drugi vatikanski koncil trdi, da Jezus s podelitvijo svojega Duha svoje brate, poklicane iz vseh narodov, na mističen način naredil kot svoje telo (Lumen gentium, 7).«
Cerkev je živo telo, ki ima glavo – Kristusa
Podoba telesa nam pomaga razumeti to tesno vez med Cerkvijo in Kristusom. O tem piše Pavel v Prvem pismu Korinčanom (1 Kor 12), kjer pravi, da so kristjani Kristusovo telo in vsak zase del telesa. Telo pomeni neko živo stvarnost. Papež Frančišek je zatrdil, da »Cerkev ni oskrbovalno, kulturno ali politično združenje, ampak je živo telo, ki hodi in deluje v zgodovini. In to telo ima glavo, Jezusa, ki ga vodi, hrani in podpira.« Če glavo ločimo od ostalega telesa, je nadaljeval, človek ne more preživeti. In tako je tudi v Cerkvi: »Ostati moramo združeni z Jezusom na vedno tesnejši način.« In ne samo to: kot je za telo pomembno, da ima življenjsko limfo, da lahko živi, tako moramo tudi mi dovoliti Jezusu, da deluje v nas, da nas vodi njegova Beseda, da nas hrani in poživlja njegova evharistična navzočnost, da njegova ljubezen daje moč naši ljubezni do bližnjega. In tako mora biti vedno. »Dragi bratje in sestre,« je spodbudil papež, »ostanimo združeni z Jezusom, zaupajmo vanj, usmerimo naše življenje v skladu z njegovim evangelijem, hranimo se z vsakodnevno molitvijo, poslušanjem Božje besede, udeležbo pri zakramentih.«
Cerkev pomeni biti združeni s Kristusom in biti med seboj v edinosti
V nadaljevanju je Frančišek izpostavil še en vidik Cerkve, namreč kot Kristusovega telesa. Sv. Pavel trdi, da kakor telesni deli, čeprav so različni in jih je veliko, oblikujejo eno samo telo, tako smo vsi mi bili krščeni v enem samem Duhu v eno samo telo (1 Kor 12,12-13). V Cerkvi je torej neka raznolikost, različnost nalog in opravil; ne obstaja uniformiranost, ampak bogastvo darov, ki jih razdeljuje Sveti Duh. Pa vendar obstajata občestvo in edinost: vsi so med sabo v odnosu in vsi skupaj oblikujejo eno samo živo telo, globoko povezano s Kristusom. Papež Frančišek je poudaril, da biti del Cerkve pomeni biti združeni s Kristusom in od njega prejemati božje življenje, ki nam pomaga živeti kot kristjani; pomeni tudi naučiti se premagovati personalizme in razdelitve, boljšega razumevanja in usklajevanja med raznolikosti in bogastva vsakega. Z eno besedo to pomeni: še bolj imeti radi Boga in osebe, ki so ob nas v družini, župniji, združenjih. »Da bi telo in telesni deli lahko živeli, morajo biti združeni,« je poudaril papež Frančišek in zbrane pozval k preseganju konfliktov: »Edinost je vedno nad konflikti.« Če se konflikti prav ne razrešijo, nas med seboj ločujejo in ločujejo nas od Boga. Konflikt nam sicer lahko pomaga rasti, a lahko nad tudi razdeli. Papež je pozval, naj se nikoli ne podamo na pot ločitev in medsebojnih bojev, ter spodbudil k povezanosti v naši različnosti, kajti edinost je Jezusova pot. Edinost je nad konflikti, je dar, za katerega moramo prositi Gospoda, da nas osvobodi skušnjave ločitve, bojev med nami, egoizmov, opravljanj, pri čemer je Frančišek posebej pozval, naj nikoli ne opravljamo drugih, saj opravljanje stori mnogo hudega. Poudaril je še, da ločitve med kristjani povzročajo Cerkvi veliko škode. In ne le ločitve med nami, ampak tudi med različnimi krščanskimi skupnostmi. Pozval je k skupni molitvi med katoličani in tudi k molitvi z drugimi kristjani za edinost ter dodal, da kako bomo imeli edinost med kristjani, če je nismo zmožni imeti med nami katoličani, v družini ... Iščite edinost, edinost, ki jo oblikuje Cerkev in ki prihaja od Jezusa Kristusa, je spodbudil.
Da bomo med seboj povezani z močjo ljubezni
»Dragi bratje in sestre, prosimo Boga,« je sklenil katehezo papež Frančišek: »Pomagaj nam, da bomo deli telesa Cerkve, vedno tesno združeni s Kristusom; pomagaj nam, da ne bomo povzročali trpljenja telesu Cerkve z našimi konflikti, spori, egoizmi; pomagaj nam, da bomo živi deli, povezani drug z drugim z eno močjo, to je močjo ljubezni, ki jo Sveti Duh izliva v naša srca.«
Besedilo je s spletne strani Radia Vatikan.