Odsekaj si roko, iztakni si oko, toda ne pohujšuj malih, to je pravičnih, tistih, ki zaupajo v Gospoda, ki preprosto Vanj verujejo. To je bila papeževa spodbuda med sveto mašo, ki jo je v četrtek, 23. februarja 2017, zjutraj daroval v kapeli Doma sv. Marte. Ne pohujšuj malih z dvojnim življenjem, je poudaril, kajti škandal uničuje. Ne zavlačuj s spreobrnjenjem.
Škandal je dvojno življenje
»Kaj je škandal? Škandal je reči nekaj in narediti nekaj drugega; je dvojno življenje.« Dvojno življenje v vsem: lahko sem »zelo katoličan«, hodim redno k maši, pripadam temu in onemu združenju, vendar pa moje življenje ni krščansko, uslužbencem ne plačujem pravično, ljudi izkoriščam, opravljam umazane posle, ukvarjam se s pranjem denarja … To je dvojno življenje. »Mnogi katoličani so takšni in ti pohujšujejo.« Kolikokrat slišimo, v svoji četrti ali drugod, da je bolje biti ateist, kakor pa katoličan kot je nekdo, ki povzroča škandal. Škandal uniči, izčrpa. In to se dogaja vse dni, dovolj je, da pogledamo televizijski dnevnik ali časopise. Časopisi pišejo o številnih škandalih. Škandali imajo tudi veliko reklame. In s škandali se uničuje.
Papež je navedel primer nekega pomembnega podjetja, ki je bilo tik pred stečajem. Ljudje niso imeli denarja niti za vsakdanje potrebe, ker niso prejemali plače. Predstavniki oblasti so se želeli izogniti upravičeni stavki, ki pa ne bi prinesla ničesar, zato so se hoteli pogovoriti z odgovornimi v podjetju. A odgovorni, ki je bil katoličan, je zimske počitnice preživljal na neki plaži na Bližnjem vzhodu. »To so škandali,« je dejal papež.
»Ne poznam te«
Jezus v evangeliju o teh, ki pohujšujejo, četudi ne izreče besede škandal, pravi, da bodo prišli do nebes, potrkali na vrata in se predstavili: »Jaz sem, Gospod … Toda, da, se ne spomniš? Hodil sem v cerkev, blizu sem ti bil, pripadal sem tistemu združenju, delal to … Se ne spomniš vseh darov, ki sem ti jih prinesel?« »Da, spomnim se. Spomnim se darov: bili so umazani. Ukradeni revežem. Ne poznam te.« To bo Jezusov odgovor tistim, ki pohujšujejo in živijo dvojno življenje.
»Spreobrnil se bom, toda ne danes: jutri«
Dvojno življenje izhaja iz dejstva, da se sledi strastem srca, smrtnim grehom, ki so rane izvirnega greha. Strasti se skriva, a se jim sledi. Berilo iz Sirahove knjige spodbuja, da jim ne bi sledili in da se ne bi zanašali na bogastvo, da ne bi govorili »sam sebi sem dovolj«. Papež Frančišek je na koncu tako povabil, da s spreobrnjenjem ne bi zavlačevali: »Za vse nas, za vsakogar izmed nas, bo dobro, da danes pomislimo, če je v nas kaj dvojnega življenja, če se kažemo kot pravične, če se zdimo dobri verniki, dobri katoličani, a pod tem delamo nekaj drugega; če je v nas kaj dvojnega življenja, če imamo pretirano zaupanje: 'Gospod mi bo nato vse odpustil, jaz pa bom nadaljeval …' Če je kaj, da rečemo: 'Da, to ni dobro, spreobrnil se bom, toda ne danes: jutri.' Pomislimo na to. Izkoristimo Gospodovo Besedo in pomislimo, da je Gospod v tem zelo strog. Škandal uničuje.«