Iz Slovenske tiskovne agencije je prišla prošnja po odzivu Katoliške Cerkve "na izide nedeljskega posvetovalnega referenduma glede morebitne uzakonitve samomora s pomočjo." Odgovor, ki ga najdete tudi na spletni strani STA, objavljamo v celoti.
Za nami je referendumska kampanja, v katero se je kot pomemben del slovenske civilne družbe aktivno vključila tudi Katoliška Cerkev.
Predvsem laiki, denimo Gibanje za življenje ter Združenje katoliških zdravnikov, so kot soorganizatorji referendumske kampanje slovenski družbi prostovoljno in aktivno predstavljali tudi katoliško mnenje o evtanaziji in samomoru s pomočjo. Kampanja je minila mirno, a je pokazala tudi na določeno mero "demokratične nezrelosti" slovenskega naroda, saj mnogi še danes ločitev države in Cerkve razumejo kot "izločitev Cerkve iz družbe", pri čemer Cerkvi jemljejo pravico do javnega izražanja mnenj.
Referendumski rezultati sami po sebi veliko povedo. Ob 40-odstotni udeležbi manjkata skoraj dve tretjini volilnega telesa, "zmaga" zagovornikov predčasnega končevanja življenja pa je bila zelo tesna, vsekakor pretesna za tako resno vprašanje.
Hkrati se je izkazalo tudi zavajanje raznih anket javnega mnenja, ki so tokrat (ponovno) povsem zgrešile tako pri volitvah, kot pri referendumskih rezultatih. Če so prav merile javno mnenje, pa je tesen izid referenduma toliko večji uspeh za zagovornike svetosti življenja, saj smo v tem primeru uspeli v zadnjih dneh prepričati slabo polovico udeležencev referenduma.
Vsekakor tesen rezultat ne more biti interpretiran kot "jasen signal zakonodajalcu" (kot so zapisali podporniki), temveč bi morali izvoljeni predstavniki ljudstva sedaj imeti še bolj tresočo roko ob sprejemanju tovrstne zakonodaje.
Vsekakor nas je rezultat referenduma razočaral, hkrati pa tudi pozitivno presenetil, saj je napovedal, da bo ob sprejetju tovrstnega zakona njegov zakonodajni referendumski padec še kako možen.
Katoliška Cerkev nadaljuje svoje delo na področju skrbi za ranljive in bolne, hkrati pa se ne bomo naveličali ljudem pojasnjevati, kako dragoceno je človeško življenje.
Slovenija po našem mnenju ne sme iti po poti uvajanja smrti na zahtevo, temveč nujno potrebuje boljše zdravstvo, boljšo paliativno nego, več družbene solidarnosti in več krščanskega razumevanja dragocenosti vsakega človeškega življenja.