Odgovori na novinarska vprašanja o davčnih blagajnah in plačevanju davkov Katoliške Cerkve - Tednik Mladina

8.1.2016 Cerkev na Slovenskem Država
Vir: splet Vir: splet

Pozdravljeni!


Spodaj pošiljam nekaj vprašanj.

1.     Ali boste zaradi uvedbe davčnih blagajn kakorkoli spremenili katerokoli delovanje, dejavnost znotraj RKC? Boste pri kateri od storitev kako drugače pobirali prispevke?
2.     Kako gledate na to, da za RKC veljajo drugačna pravila, kot za denimo šole, izobraževalne institucije? Se vam ne zdi, da gre za dvojna merila
3.     V javnosti so se že kar nekajkrat pojavile peticije za obdavčitev Cerkve (ena od njih kroži prek spleta tudi zdaj), saj le-ta razpolaga s precejšnjim premoženjem in pobira »nabirke«, »darove« svojih vernikov, ki pa niso obdavčeni oz. zanje ni potrebno izdati računov. Poleg tega pa RKC financirajo/financiramo vsi davkoplačevalci, tudi tisti druge veroizpovedi, ateisti, itd … Kako komentirate to? Bi se strinjali, da bi RKC financirali zgolj vaši verniki?
4.     Se vam zdi kakorkoli sporno, da je zaradi neizdajanja računov »nabirka« RKC v cerkvah, pri verskih obredih, pogrebih in drugod (drugi načini pridobivanja darov s strani vernikov) pravzaprav netransparentna in se jo težko nadzira?
5.     Koliko denarja je RKC zbrala lani (če še nimate podatkov za lani, bi vas prosil za leto 2014, ali leto pred tem) prek sredstev, ki so jih prispevali verniki, torej prek nabirk, najsibodi pri verskih obredih, pogrebih in drugih dejavnostih? Glede na statistiko, ki jo vodite, me zanima, ali ta vsota v zadnjih letih pada, ostaja približno enaka, ali se povišuje? Kje opažate, da je pri nabiranju sredstev RKC največji porast in kje največji upad? (Potrebujem zgolj številke in morda pojasnilo v nekaj stavkih.)
6.     Pred leti so obstajali tudi ceniki za storitve v cerkvi, kako je s tem danes, ali ima RKC kakšne interne dogovore o cenah storitev? Če DA – kdo nadzira, da se posamezni izvajalci teh »določenih zneskov« tudi držijo, ali dejansko računate zgolj na darovanja vernikov, ki so odvisna od globine njihovih žepov in trenutne dobre volje, navdiha?

Hvala za odgovore in lep pozdrav,
Izak Košir
Mladina


Spoštovani,

Pošiljam vam naše odgovore.

Ali boste zaradi uvedbe davčnih blagajn kakorkoli spremenili katerokoli delovanje, dejavnost znotraj RKC? Boste pri kateri od storitev kako drugače pobirali prispevke?
Pri vsej dejavnosti Katoliške Cerkve, ki pomeni gotovinsko prodajo blaga in storitev na trgu, se uporabljajo davčne blagajne. To posebej velja, ko gre za prodajo verske literature in spominkov.

Kako gledate na to, da za RKC veljajo drugačna pravila, kot za denimo šole, izobraževalne institucije? Se vam ne zdi, da gre za dvojna merila?
Za Katoliško Cerkev veljajo povsem enaka pravila kot za šole, zavode, društva in druge verske skupnosti. Davčne blagajne se v nobenem primeru ne uporabljajo pri sprejemanju prostovoljnih prispevkov, daril in donacij.

V javnosti so se že kar nekajkrat pojavile peticije za obdavčitev Cerkve (ena od njih kroži prek spleta tudi zdaj), saj le-ta razpolaga s precejšnjim premoženjem in pobira »nabirke«, »darove« svojih vernikov, ki pa niso obdavčeni oz. zanje ni potrebno izdati računov. Poleg tega pa RKC financirajo/financiramo vsi davkoplačevalci, tudi tisti druge veroizpovedi, ateisti, itd … Kako komentirate to? Bi se strinjali, da bi RKC financirali zgolj vaši verniki?
Premoženje v lasti pravnih oseb Katoliške cerkve je skupno premoženje vernikov, ki je namenjen izvajanju oz. podpori naši verski dejavnosti. Katoliška Cerkev kot vse ostale verske skupnosti plačuje vse predpisane davke kot npr.: davek od vseh stavbnih zemljišč, razen za cerkve; davek od dohodkov pravnih oseb za pridobitne prihodke (prodaje, najemnine, obresti …); davek ob prodaji nepremičnin; prispevek za vzdrževanje gozdnih cest (lastniki gozdov); obvezno članarino za članstvo v Kmetijsko gozdarski zbornici Slovenije (lastniki zemljišč), 22 % DDV pri nakupih opreme, obnovi nepremičnin, tudi cerkva itd. Pravne osebe Katoliške cerkve niso zavezanke za DDV, zato nima pravice do vrnitve plačanega DDV. Na splošno velja, da je vsa pridobitna dejavnost Katoliške Cerkve obdavčena. Če bo država obdavčila prostovoljne prispevke Cerkvi, bo morala v skladu z načelom enakosti pred zakonom obdavčiti tudi prispevke gasilskim društvom, karitativnim organizacijam, zavodom za kulturo itd. Sicer pa Cerkev veliko večino sredstev za svoje delovanje dobi od svojih vernikov, ne od države ali občin.

Se vam zdi kakorkoli sporno, da je zaradi neizdajanja računov »nabirka« RKC v cerkvah, pri verskih obredih, pogrebih in drugod (drugi načini pridobivanja darov s strani vernikov) pravzaprav netransparentna in se jo težko nadzira?
V vseh teh primerih gre za prostovoljne darove vernikov Katoliški Cerkvi, ki se položijo na transakcijski račun in v skladu z zakonodajo poročajo AJPES in DURS.

Koliko denarja je RKC zbrala lani (če še nimate podatkov za lani, bi vas prosil za leto 2014, ali leto pred tem) prek sredstev, ki so jih prispevali verniki, torej prek nabirk, najsibodi pri verskih obredih, pogrebih in drugih dejavnostih? Glede na statistiko, ki jo vodite, me zanima, ali ta vsota v zadnjih letih pada, ostaja približno enaka, ali se povišuje? Kje opažate, da je pri nabiranju sredstev RKC največji porast in kje največji upad?
Katoliška Cerkev ne obdeluje podatkov o skupnem znesku zbranih sredstev župnij in ostalih pravnih oseb Cerkve. Prihodki Katoliške cerkve od donacije 0,5 % dohodnine so leta 2014 znašali 244.596,38 eurov.

Pred leti so obstajali tudi ceniki za storitve v cerkvi, kako je s tem danes, ali ima RKC kakšne interne dogovore o cenah storitev? Če DA – kdo nadzira, da se posamezni izvajalci teh »določenih zneskov« tudi držijo, ali dejansko računate zgolj na darovanja vernikov, ki so odvisna od globine njihovih žepov in trenutne dobre volje, navdiha?
Za opravljanje verske dejavnosti v Katoliški Cerkvi ne obstajajo ceniki. Verniki lahko darujejo priporočen znesek npr. za sv. mašo ali pa poroko, ki pa je odvisen od finančnih zmožnosti darovalca. V nobenem primeru se zakramenti ne smejo pogojevati s kakršnim koli plačilom.

 

Lep pozdrav,
dr. Tadej Strehovec
Slovenska škofovska konferenca