Zasnove sodobnih mašnih plaščev po navdihu umetniških del zakoncev Vurnik

30.6.2019 Radovljica Bogoslužje, Izobraževanje , Kultura, Umetnost

Od 1. do 30. junija 2019 je v Galeriji Šivčeva hiša (Linhartov trg 22) v Radovljici na ogled razstava Zasnove sodobnih mašnih plaščev po navdihu umetniških del zakoncev Vurnik.

Na povabilo Centra arhitekture Slovenije, ki že šesto leto v Radovljici pripravlja Vurnikove dneve, so mentorice prof. Marija Jenko, doc. mag. Katja Burger Kovič, asist. mag. Arijana Gadžijev in tehnični sodelavki Marjeta Čuk deset študentk oblikovanja tekstilij in oblačil, Karmen Kočevar, Katarino Rus, Kristi Komel, Manco Drusany, Laro Banovec, Rebeko Filipič, Saro Feri, Špelo Košir, Ulo Pogorevčnik in Nežo Dobrovoljc, vodile skozi proces ustvarjanja sodobnih mašnih plaščev, z navdihom iz liturgičnih oblačil, ki sta jih snovala zakonca Vurnik, predvsem Helena Kottler Vurnik. 

Pred začetkom dela je zgodovino in simboliko mašnih plaščev predstavil strokovnjak za to področje, nadškofijski tajnik Boštjan Prevc, dr. Andrej Smrekar pa je predstavil delo zakoncev Vurnik in duhovnika ter slikarja Staneta Kregarja, ki so v našem prostoru kulturo mašnih plaščev dvignili na visok umetniški nivo. 

Zasnova mašnih plačev je za študentke predstavljaja poseben kreativni izziv. Tematiko si je vsaka predstavljala drugače. Nekaterim je bila blizu že iz otroštva, drugim se je razjasnila med razvojem projekta, a vse je bogatost in večplastnost kulturnega izročila Vurnikove dediščine navdušila. V njej so študentke prepoznale značilno znakovnost in po njej oblikovale devet mašnih plaščev. V procesu materializacije se je Naravoslovnotehniška fakulteta Univerze v Ljubljani povezala z Društvom klekljaric idrijske čipke iz Idrije, ki so k sooblikovanju plaščev doprinesle svoje veščine in z ročnim delom dodale žlahtnost izdelkom. S svojo neverjetno pojavnostjo čipka v kreacijah študentk nadomešča dragoceno ročno vezenino, nosilno tehniko izvedbe mašnih plaščev Helene Vurnik in predstavlja nasprotje digitalnemu tisku in žakarskemu tkanju. Velike tiskane kompozicije in ponavljajoči se tekstilni vzorci, ki so se jih poslužile študentke, so odraz sodobne estetike. Čipka, prilagojena tem abstraktnim vzorcem, jo oplemeniti in dopolni z reliefnostjo in ornamentalnostjo ter združena z ozadjem pripomore, da tudi ti drugačni pristopi k oblikovanju mašnih plaščev zaživijo v primerni luči.