Novinarsko vprašanje o spremembi molitve Oče naš

3.12.2018

Slovenske novice

Spoštovani,
ob spremembi oziroma posodobitvi molitve Oče naš iz "ne vpelji nas v skušnjavo" v "ne prepusti nas skušnjavi", kot je pred kratkim odobrila Italijanska škofovska konferenca, vas prosim za pojasnilo, kako potekajo zadeve v zvezi s tem v slovenski Cerkvi.
Ob tej priložnosti vas prosim še za naslednje pojasnilo. Molitev Oče naš je tradicionalno, podobno kot druge molitve, sklenila beseda amen. Opažam, da se ta končni amen že nekaj časa, vsaj pri skupinski molitvi očenaša, dosledno izpušča, medtem ko pri vseh drugih molitvah amen ostaja. Kdaj se je uvedla ta praksa in zakaj.


Spoštovani,

zahvaljujemo se vam za vaše vprašanje in vam pošiljamo odgovore.

1) Spoštovani, ob spremembi oziroma posodobitvi molitve Oče naš iz "ne vpelji nas v skušnjavo" v "ne prepusti nas skušnjavi", kot je pred kratkim odobrila Italijanska škofovska konferenca, vas prosim za pojasnilo, kako potekajo zadeve v zvezi s tem v slovenski Cerkvi.
Sporočamo vam, da je Slovenska škofovska konferenca (SŠK) obravnavala predlog novega slovenskega prevoda Rimskega misala  in v tem okviru tudi prevod molitve Očenaš. Škofje so seznanjeni z jezikovnimi rešitvami tujih škofovskih konferenc in so v tem smislu predlagali nekatere spremembe. Končna oblika molitve Očenaš bo v skladu s postopki znana za tem, ko bo Kongregacija za bogoslužje in disciplino zakramentov potrdila novi prevod Rimskega misala (mašne knjige).

2) Ob tej priložnosti vas prosim še za naslednje pojasnilo. Molitev Oče naš je tradicionalno, podobno kot druge molitve, sklenila beseda amen. Opažam, da se ta končni amen že nekaj časa, vsaj pri skupinski molitvi očenaša, dosledno izpušča, medtem ko pri vseh drugih molitvah amen ostaja. Kdaj se je uvedla ta praksa in zakaj.
Ponekod verniki opuščajo odgovor »amen«, ampak to je v redkih primerih, zato ne moremo govoriti o »doslednem izpuščanju« te besede. Gotovo je k opuščanju te besede vplivala molitev Očenaša pri sveti maši, kjer resnično ta beseda odpade iz dveh razlogov:
1) ker molitvi Očenaš sledi razširitev njegove zadnje prošnje »Temveč reši nas hudega« v molitvi, ki pravi: »Reši nas Vsemogočni Oče vsega hudega…«, kateremu sledi pritrditev z besedami »Tvoje je kraljestvo…« in
2) ker prošnji za mir »Gospod Jezus Kristus, svojim apostolom si rekel: Mir vam zapustim…«, sledi vzklik »amen«.
V vseh drugih primerih pa ta »amen« na koncu Očenaša ostane.
Sv. Ciril Jeruzalemski pravi: »Ko odmoliš, tedaj rečeš: 'amen.' S tem 'amen', ki pomeni 'tako naj se zgodi', sopodpišeš to, kar vsebuje molitev, ki nas jo je naučil Bog« (prim. KKC, Kompendij št. 598). To pomeni, da pri vsakdanjih molitvah Očenaša, naj bo to samostojna molitev kot tudi v sklopu molitve rožnega venca, zmeraj sledi vzklik »amen«.

Dr. David Kraner, tiskovni predstavnik SŠK