Poročilo z generalne skupščine Evropske mreže za staro glasbo REMA 2012

14.4.2012 Ribeauvillé, Francija Glasba, Kultura, Umetnost
Viteška dvorana brežiškega gradu - vir - Seviqc Brežice Viteška dvorana brežiškega gradu - vir - Seviqc Brežice

Letošnja generalna skupščina Evropske mreže za staro glasbo REMA je bila v soboto, 14. aprila 2012, v alzaškem mestecu Ribeauvillé. Slovenijo v ustanovi zastopata umetniški direktor Festivala Radovljica Domen Marinčič in direktor ter umetniški vodja festivala stare glasbe Seviqc Brežice Klemen Ramovš, ki je tudi član upravnega odbora REMA in koordinator odbora za jugovzhodno Evropo. Slovenci smo v elitni družbi evropskih festivalov za staro glasbo močno prepoznavni.

Upravni odbor in Izvršni odbor sta se sešla že dan pred generalno skupščino. Pregledala sta pripravljena gradiva in predloge. Skupščina je potrdila zapisnik predhodne skupščine, ki je 15. aprila 2012 potekala v Parizu, ter poslovno in finančno poročilo za leto 2011.

V letu 2011 je REMA pripravila tri srečanja svojih članov: aprila v Parizu v Franciji, junija v Anconi v Italiji (gostitelj festival Cantar Lontano) in novembra v Portu na Portugalskem (gostitelj Casa da Musica). Ob teh srečanjih so bile organizirane različne konference in razprave na teme: novi obiskovalci, umetniško programiranje, komunikacija v stari glasbi, profesionalna integracija mladih ansamblov, promocija stare glasbe in portugalska stara glasba.

Sedem nacionalnih odborov (iz Francije, Italije, Španije/Portugalske, nordijskih in baltskih držav, jugovzhodne Evrope, Beneluksa in Velike Britanije ter višegrajske skupine), ki so bili organizirani kot uspešnejši odgovor izzivom na nacionalnih ravneh, je svoje delo opravljalo neodvisno od mreže REMA. Svoje delo so REMA predstavili junija 2011 v Anconi.

Pomladi 2011 so nacionalni odbori potrdili osem ansamblov za Showcase: Ludovice Ensemble (s Portugalske), Les Ombres (iz Francije), Ensemble Symblema (s Hrvaške), Ensemble Meridiana (iz Velike Britanije, Švice), Duo BLU (iz Italijr), Scherzi Musicali (iz Belgije), Woodpeckers Recorder Quartet (s Švedske) in Qvinta Essençia (iz Španije). Ensemble Symblema je bil sporazumen predlog našega odbora iz jugovzhodne Evrope v sestavi Britvić, Marinčič in Ramovš. Symblema bo nastopila tudi na letošnjem festivalu Seviqc Brežice. Showcase je 5. novembra 2011 potekala v Portu, vsak ansambel pa je članom REMA in lokalni publiki predstavil 30 minutni program. Ansambli so se s člani REMA hkrati srečali tudi na neformalnih srečanjih. Njihove izvedbe sta snemala portugalski radio RDP 2 in Mezzo.

Pomladi 2011 je REMA potrdila svojo novo grafično podobo (logo, barve, oblikovanje) in prenovljeno spletno stran. Ta je zamišljena tudi kot boljše orodje za člane in splošno publiko in naj bi prispevala k njenemu višjemu ugledu in boljši prepoznavnosti.

Vključno s tremi mrežami je REMA konec 2011 štela 63 članov iz 19 držav. V 2011 je bila REMA aktiven član EFA (Združenje evropskih festivalov), PEARLE (Evropska liga delodajalcev uprizoritvenih umetnosti), EMC (Evropskega glasbenega sveta), NORDEM (Nordijska federacija za staro glasbo) in CEFEMA (Zveza srednjeevropskih festivalov za staro glasbo). REMA je bila aktivna članica dveh platform za strukturiran dialog med Evropsko komisijo in civilno družbo: ACP (Dostop do kulturne platforme) in PIE (Platforma za medkulturno Evropo).

Vrednost poslovanja REMA je bila dobrih 110.000 EUR, od tega je 30.000 EUR prispevalo francosko kulturno ministrstvo, 40.000 Evropska komisija, dobrih 34.000 je bilo prihodka iz članarin, z nekaj manj kot 6.000 pa je Showcase sofinancirala Casa da Musica.

Na generalni skupščini so odločali o spremembi članarine in nekaterih popravkih statuta. Predstavili so mesta srečanj v letu 2013 in pregledali možna srečanja v 2014. Predstavljena je bila nova metoda izbire ansamblov, ki bodo nastopili na Showcase v marcu 2013 (Marseille).

Na popoldanskem dnevnem redu so bile na programu naslednje točke: predstavitev festivalov, aplikacija za staro glasbo na pametnih telefonih, uporaba spletne strani za člane REMA, predstavitev delovnih skupin kot nova oblika delovanja REMA in predlogi za nove projekte REMA. Sledil je nastop Le Petit Concert Baroque in degustacija vin v Cave de Ribeauvillé.

V nedeljo, 15. aprila 2012, je potekala konferenca z naslovom Stara glasba v nemško govorečih deželah danes in jutri, ki jo je vodila Ursula Adamski-Störmer z Bavarskega radia.


Festival stare glasbe Seviqc Brežice

Ime festivala stare glasbe Seviqc Brežice je kratica latinske skovanke Semper Viva Quam Creata: vedno živa kakor ustvarjena. Slovenski flavtist Klemen Ramovš je z organizacijo mednarodnih mojstrskih tečajev za staro glasbo začel pred tridesetimi leti v Radovljici. Le-ti so že naslednje leto prerasli v Festival Radovljica. V letu 1997 je projekt pod imenom Festival Brežice preselil v Brežice. V naslednjih letih se je festival razširil na vrsto historičnih lokacij po Sloveniji. V letu 2007 se je mednarodno priznan kulturni program preimenoval v Seviqc Brežice.

Seviqc Brežice je danes v Sloveniji sinonim za staro glasbo in ena najpomembnejših kulturnih prireditev. Na njej gostujejo najuglednejši umetniki stare glasbe ne le iz Evrope, ampak tudi z drugih kontinentov. Festival veliko pozornosti namenja mladim talentom, izobraževanju, razvoju strokovne kritike in kulturnemu turizmu. Slovenskim umetnikom s svojim mednarodnim ugledom in delovanjem odpira vrata na tuje koncertne odre, jih vsakoletno vključuje v svoj festivalski program in uspešno spodbuja razvoj stare glasbe ne le v Sloveniji, ampak tudi v širši regiji. V Evropi velja za enega od pomembnejših festivalov stare glasbe.

Letošnji festival Seviqc Brežice se bo letos začel. junija v Brežicah s francoskim baletom Ludvika XIII. Ballet de la Merlaison (1635), kar bo hkrati tudi predstavitev zaradi obnove fresk za javnost skoraj dve leti zaprte Viteške dvorane brežiškega gradu. Sijajna in nepopisno lepa dvorana je svetu postala znana prav s tem festivalom, ki so jo je izbral za svojo rezidenco in z njeno pomočjo uveljavil zmagovito pot uveljavljanja Slovenije kot pomembne evropske destinacije stare glasbe.

Opazna in aktivna vloga slovenskih predstavnikov v mednarodnih glasbeno-umetniških ustanovah se odraža tudi pri oblikovanju programov Seviqc Brežice v času gospodarske krize, saj festivalski program lahko vključuje programe, ki so že podprti iz drugih javnih virov ali koprodukcije, ki jih sicer ne bi tako zlahka dobili.


Besedilo je pripravil Klemen Ramovš.